قاصدک

خوش آمد باد نوروزی به صبح از باغ پیروزی ***************** به بوی دوستان ماند نه بوی بوستان دارد

قاصدک

خوش آمد باد نوروزی به صبح از باغ پیروزی ***************** به بوی دوستان ماند نه بوی بوستان دارد

اندر احوالات زیارت زنانه!

حدود یک سال قبل برای انجام بازدیدی به مشهد رفتیم بعد از بازدید، از طرف سازمان میزبان ،  ژتونهایی برای صرف ناهار در حرم و به قول معروف به دعوت آقا، در اختیار ما گذاشتند.  ظهر به سمت حرم حرکت کردیم که بعد از زیارت به دارالضیافه جهت صرف ناهار مشرف گردیم!! از انجا که از یک بازدید اداری بازمیگشتیم و چادر نداشتیم جلو درب ورودی از ورود خانومها بدون چادر جلوگیری شد و گفتند بدون چادر اجازه ورود ندارید!!! هرچه  گفتیم مهمان اداری هستیم و از طرف اداره آمده ایم !!! فایده ای نداشت. و اندر احوالات ما اینگونه ... و اما وسط ظهر هرچه گشتیم بدنبال چادر کرایه ای.. نبود که نبود .. و هرچه اطراف را گشتیم  برای خرید چادر بازهم نبود... مشکل ناهار و حرم و اینها نبود مشکل اینجا بود که دوست بیچاره من هم که چادر داشت بدون من نرفت و معطل من بود و من بیشتر بخاطر ایشان معذب بودم و هرچه اصرار کردم نرفت... خلاصه با هر بدبختی بود بعد حدود یک ساعت موفق شدیم چادر بخربم و به حرم بعد هم دار الضیافه وارد شویم...

و اما چندی پیش (حدود یک هفته قبل) از کلان شهرها نشستی در شیراز برگزار شد و این بار مهمانان عزیز یک وعده ناهار را مهمان شاهچراغ بودند (انگار که در این موضوع هم چشم و هم چشمی و رقابتی شده... چون اولا تا سالهای قبل شاهچراغ دارالضیافه نداشت... ثانیا دعوت به دارالضیافه خود چشم و هم چشمی ادارات شده است..) بعد از اجلاس روانه حرم شدیم و در آنجا باز همان قضیه ممنوعیت ورود خانومها بدون چادر تکرار شد این بار بعد از حدود 15 دقیقه سر و کله خانومهایی که چادرها را در ازای مبلغی پول کرایه می دادند پیدا شد و خلاصه مشکل حل شد ...

و من همیشه  فکرم مشغول این موضوع بود که این تحکم و اجبار از کجا آمده؟ فلسفه اش چیست؟ هرچه خواستم خودم را راضی کنم که به قول خودشان هدف حفظ حرمت است در کله ام فرو نرفت که نرفت

فرض که هدف احترام بواسطه حجاب باشد!! (که این درنوع خود قابل تامل است..). آیا دوتا انسان بیش از خدا می فهمند که جایی را در زمین قانونی اشد تر از قانون خدا وضع می کنند؟ آیا در مقامی هستند که جایگاه خاص برای افراد خاص تعریف کنند آن هم بر مبانی اعتقادی و دینی که خود هرگز چنین تحکم و اجباری ندارد؟ آیا کسانی که حجاب کامل ندارند یا حجاب دارند اما چادر نیست، نمیتوانند اعتقاد خودشان را برای زیارت داشته باشند؟! این اجبار و تعیین حدود برای زیارت افرادی که خود مروجان دینی بودند که چادر را اجبار ندانسته... از کجا آمده؟ آیا مسافری که مسافتها را پیموده تا به مقصد برسد با چنین ناملایمتی باید روبرو شود؟ به کدام دلیل؟ با کدام فلسفه؟ چطور ثابت میشود که مثلا چادر داشتن احترام و حفظ حرمت است ولی حتی حجاب کامل بدون چادر بی حرمتی است؟ در کدام جایگاه قرار داریم که مشخص می کنیم چه کسانی اذن ورود و زیارت دارند و چه کسانی ندارند؟ آیا براستی میزبان اصلی از این امر خشنود است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

از این گذشته و با تمام توجیهات بی معنی ای که درخصوص ورود به حرم ائمه و  امامزاده ها رواج دارد حالا ورود خانمها بدون چادر به بعضی از ورزشگاهها و استخرها ممنوع شده. این را دیگر کجای دلم بگذارم!!!

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ق.ظ

وبلاگ خوبه. ظاهرش قشنگ. مطالبش هم بدنیست. خوب است عالی و متعالی گردد

به ما سری بزن
آدرس

سلام
ممنون از نظرتون.
آدرس ندادید قربان! به کدام آدرس سر بزنیم؟؟؟!!

[ بدون نام ] یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام
قشنگ وبلاگت. به به . خو موقع رفتن به زیارت یک حجاب برتر هم ببر تا جلوتونگیرین و گرسنگی نکشی.

خو عکسا هوداد و آدی کو پس!!!!؟

والا حجاب برتر به ما نمیاد اونجا هم اگر غم شکم نبود و مهمان نبودیم و اواره نمیشدیم عطایش را به لقایش میبخشیدم با اون برخورد زشتشون

سعیدی یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:06 ب.ظ http://www.dastanakha.blogsky.com

سلام از اینکه به وبلاگ سر زدید ممنون . من در روزنامه حمایت ستون طنز دارم. اگر مطلب یا خبری مشاهده کردید که قابلیت مطرح کردن از زبان طنز داشت برایم ارسال کنید. ممنون

سلام
هرچند خودم زبان طنز بلد نیستم ولی اگر مطلب خوبی دیدم حتما براتون میفرستم

مجتبا یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ب.ظ

چه عرض کنم.مشکل از بدفهمی عده ای هستش که قدرت دستشونه

بد فهمی که چه عرض کنم!!! کمی بیشتر از آن

رحمان یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

سلام
خوبه. عالی نیست ولی خوبه!!!!!
اگه به خودتون زحمت بدین و چندتا لینک جالب هم بذارین بهتر میشه!
کوچیک شما

سلام و ممنون از اینکه به ما سری زدین و بیشتر ممنون میشم راهنمایی کنید... چه جور لینکی؟ منظورتون مطلبه دیگه؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد