قاصدک

خوش آمد باد نوروزی به صبح از باغ پیروزی ***************** به بوی دوستان ماند نه بوی بوستان دارد

قاصدک

خوش آمد باد نوروزی به صبح از باغ پیروزی ***************** به بوی دوستان ماند نه بوی بوستان دارد

زنی را میشناسم من

نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبا سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 ق.ظ

واقعا شعر عمیقیه. هیچوقت موفق شده بودم کامل بخونمش. مرسی

بله شعر پرمعنا و مفهومیه که درکش هم عمق فکر و تامل میخواد و خداروشکر شما دارید

مهدی پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 ق.ظ

بسیار زیبا بود
فرهنگ بی سر ته ایرانی فقط یه سفره هفت سین دارد و یک 13 به در.در این فرهنگ از روابط اعضای خانواده هیچ صحبتی نیست .پدر ، فرزند و مادران صدمات روحی زیادی دیده اند، که البته آسیب زنها به دلیل روحیه و جایگاه شان بیشتر بوده.

سلام بر دوست عزیز و ممنون از اینکه سری زدید و درج دیدگاه نمودید
اگر هم پذیرای مهمان باشید خوشحال خواهیم شد آدرس وبلاگتان را مرقوم بفرمایید
--------
بی سر و ته خواندن فرهنگ ایرانی کمی بی انصافی است. آنچه اکنون می بینیم همه فرهنگ و آئین ایرانی ها نیست بلکه مخلوطی از فرهنگ اسلام و عرب و سو سوی ضعیفی هم از فرهنگ ایرانیان است. و لذا در ایران باستان پایگاه اجتماعی زنان کم نبوده و حتی فرماندهان زن در آن عهد داشته ایم.
زنان در طول تاریخ و در همه اعصار و ادیان و در همه دیارها بیش از مردان در معرض آسیب و بی مهری بوده اند. دلایل مختلفی را میتوان برای آن یافت که سخن به درازا می کشد. اما آنچه مهم است دید کنونی ماست. هنوز هم حتی در بین جوانان و نسلهای امروزی بازهم نشانه های زیادی از تبعیض جنسیتی در افکار مشاهده می شود و همچنان مورد بی مهری اند (چنانچه این شعر بخوبی به تصویر می کشد بعضی از این مشکلات را) ولی نسبت به گذشته زنان جایگاه بهتری یافته اند که امیدواریم این روند رو به بهبود باشد.
بسیار متاسفم از طرح جدید تنظیم خانواده که هدف آن محو زنان از صحنه اجتماع و کشاندن آنان به خانه و صرفا زایش و بچه داری است! محدودیتهای ایجاد شده در جذب دانشجویان دختر و نیز استحدام زنان شروع نامیمونی برای این طرح است. این شیوه غیرانسانی عقب گردی است برای اسارت زن و تنزل مقام نه چندان رفیع فعلی ایشان به جایی هم وزن قرون قبل!!!!.

کاروان جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ق.ظ http://ranginak.blogsky.com

بسیار زیباست . حکایت زنانی که به دلیل فرهنگها و باورهای ناصحیح در همه جای این جهان پهناور ، از استعدادها و تواناییهای خود بهره نمیگیرند و خود را محدود در چارچوب خانه میدانند . آنان نیز که به جامعه راه پیدا میکنند کمتر توانسته اند ( یا بهتر است بگویم : کمتر گذاشته اند ) تواناییهایشان را بارور سازند و اکثرا مورد استفاده مردان هوسران و پلید قرار گرفته و میگیرند . اما به دور از انصاف است فراموش کنیم زنانی بوده و هستند که در همه عرصه های زندگی پیشاپیش مردان در تلاش و تکاپو هستند و ثابت کرده اند که تواناییهای زنان اگر از مردان بیشتر نباشد کمتر نیست

سلام بر کلاوان عزیز
بدرستی حق مطلب رو ادا کردید. بنده هم معتقدم هرجا شرایط حضور زنان فراهم شد.. براستی خوش درخشیدند نمونه آن حضور در دانشگاه و مدارج بالای علمیست. اگر در بعضی زمینه ها هنوز حضور کم رنگی دارند آن را به حساب عدم توانایی زنان نگذاریم... چه بسیار قوانین و یا افرادی که به هرشکل مانع از حضورشان شدند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد